Redakční systémy

Než se rozhodnete, od kterého dodavatele si pořídíte redakční systém pro Váš nový e-shop, měli byste vzít v potaz následující rady. Jednou vytvořený e-shop se později jen složitě předělává.

Vhodné url adresy

Hledejte takový systém, který podporuje statické URL adresy obsahující klíčová slova. Adresa stránky by měla obsahovat pouze klíčová slova (nic navíc) a na konci by mělo být .html

  • /detail.php?id=445 (velmi špatné)
  • /d-445.html (špatné)
  • /kalhoty-panske-445.html (dobré)
  • /kalhoty-panske.html (výborné)

Titulek a popis

Každá stránka Vašeho e-shopu MUSÍ mít vyplněn titulek a popis podle pravdy a jedinečně, což znamená, že dvě stránky na jedné doméně nesmí mít tyto popisy a titulky stejné. Některé administrační systémy Vám toto nastavení neumožní.

Přesměrování 301

Jednodušší e-shopy neumožnují přesměrovat smazané a neexistující stránky produktů na existující stránky. Jestliže stránka jednou existovala a roboti ji navštěvovali, je moudé tuto stránku nesmazat bez náhrady ale pomocí redirect 301 ji přesměrovat.

Kanonizace

V dobrém e-shopu je nutností mít stránky s podobným obsahem, ale jen odlišným třízením. (vzestupně, sestupně, podle názvu, ceny). Aby se roboti vyznali a věděli, která stránka je hlavní a ostatní ignorovali, je zapotřebí do hlavičky dokumentu tuto informaci napsat.

Rada na závěr

Běžný uživatel není schopen se k těmto informacím jednoduše dostat, aby posoudil, který redakční systém je lepší, či horší. Nejlepší radou je dát do googlu klíčová slova, na která budete chtít vyjíždět a prohlédnout si první výsledky, jaký oni používají systém a použít ten samý. Špatně optimalizované stránky na prvních místech nenajdete :-).