Redakční systémy
Než se rozhodnete, od kterého dodavatele si pořídíte redakční systém pro Váš nový e-shop, měli byste vzít v potaz následující rady. Jednou vytvořený e-shop se později jen složitě předělává.
Vhodné url adresy
Hledejte takový systém, který podporuje statické URL adresy obsahující klíčová slova. Adresa stránky by měla obsahovat pouze klíčová slova (nic navíc) a na konci by mělo být .html
- /detail.php?id=445 (velmi špatné)
- /d-445.html (špatné)
- /kalhoty-panske-445.html (dobré)
- /kalhoty-panske.html (výborné)
Titulek a popis
Každá stránka Vašeho e-shopu MUSÍ mít vyplněn titulek a popis podle pravdy a jedinečně, což znamená, že dvě stránky na jedné doméně nesmí mít tyto popisy a titulky stejné. Některé administrační systémy Vám toto nastavení neumožní.
Přesměrování 301
Jednodušší e-shopy neumožnují přesměrovat smazané a neexistující stránky produktů na existující stránky. Jestliže stránka jednou existovala a roboti ji navštěvovali, je moudé tuto stránku nesmazat bez náhrady ale pomocí redirect 301 ji přesměrovat.
Kanonizace
V dobrém e-shopu je nutností mít stránky s podobným obsahem, ale jen odlišným třízením. (vzestupně, sestupně, podle názvu, ceny). Aby se roboti vyznali a věděli, která stránka je hlavní a ostatní ignorovali, je zapotřebí do hlavičky dokumentu tuto informaci napsat.
Rada na závěr
Běžný uživatel není schopen se k těmto informacím jednoduše dostat, aby posoudil, který redakční systém je lepší, či horší. Nejlepší radou je dát do googlu klíčová slova, na která budete chtít vyjíždět a prohlédnout si první výsledky, jaký oni používají systém a použít ten samý. Špatně optimalizované stránky na prvních místech nenajdete :-).